Spit oefeningen

Wat kunt u zelf doen bij spit?

Om spit oefeningen te kunnen uitvoeren dient u eerst even kort onderstaande te weten.

Behandeling Spit oefeningen

De meeste gevallen van spit verdwijnen vanzelf. Soms is het nodig spierverslappers of pijnstillers te slikken. Het allerbelangrijkste is dat u in beweging blijft. Wel moet u daarbij oppassen dat u niet over u grenzen heen gaat. Spit is een ‘overbelastingtrauma’, dus moet de blessure de gelegenheid krijgen om te herstellen. Wanneer u zoveel mogelijk in beweging probeert te blijven, belast u de rug relatief laag en zet u de doorbloeding lokaal aan zodat dit een gunstig effect heeft op het herstelproces.

De ‘pijn’ reactie een dag na de oefeningen of soms twee dagen na de oefeningen geeft aan hoe intensief u de oefeningen heeft uitgevoerd.

Probeer daarbij in acht te nemen dat u best tijdens of vlak na de oefeningen u rug een beetje voelt, maar vooral niet een of twee dagen later meer klachten ervaart.

De oefeningen die je kan doen bij spit zijn:

Lage rugpijn - Oefening: Hol bol

Lage rugpijn - Oefening: Mckenzie Extensie

Lage rugpijn - Oefening: Bruggetje

Lage rugpijn - Oefening: Superman

Lage rugpijn - Oefening: Squat

Succes met de oefeningen en mocht u er niet uit komen, dan kunt u ten allen tijde contact opnemen met Het Rugcentrum.

Weer binnen de lijnen bij je favoriete sport.